Thursday, February 12, 2015

Shaklee Ostematrix Bukan sekadar Kalsium!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,


Hah, bulan ni Shaklee promo Ostematrix.

Memang sesuai untuk yang selalu sakit sendi, sakit pinggang, kejang kaki dan lain-lain lagi la….

Juga amat sesuai kepada golongan yang kurang gemar minum susu sebagai rutin harian…Contoh macam saya memang tak minum susu. Akhirnya jadi la macam ni…


Untuk tidak mahu menjadi lebih parah saya amalkan mengambil Ostematrix 4 biji sebelum tidur. 

Alhamdulillah, kini sakit2 nie dah tiada. Cuma gigi sebab masa dulu tak nak amalkan ambil kalsium..sekarang terima la akibatnya…

~ Kalsium Dan Wanita ~ 

Bagi saya, Kalsium adalah salah satu vitamin yang penting untuk wanita.. Kerana apa?? sebab wanita sering kehilangan kalsium dari badan mereka berbanding lelaki.. Bagaimana ia hilang?? Ketika mengandung, kalsium diserap oleh janin untuk tumbesaran mereka.. Ketika menyusui anak, kalsium diserap dari ibu untuk disalurkan kepada anak melalui susu ibu. Ketika haid, kalsium juga diperlukan lebih dari keadaan biasa.. Maka memang tidak hairanlah mengapa wanita sering dikaitkan dengan Osteoporosis.



KENAPA OSTEMATRIX KALSIUM TERBAIK???

Ini kerana Ostematrix Shaklee mempunyai formula yang unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati. Mengandungi Kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron.

Semua nutrien di atas sangat perlu dalam satu tablet kalsium bagi memastikan penyerapannya adalah 99% dalam badan kita, dan menghalang endapan sesetengah mineral.

Kebanyakkan kalsium di pasaran tidak menepati kandungan di atas, sebab itulah bila anda mengambil Ostematrix Shaklee, anda akan dapat merasai kesan yang sangat positif, cepat dan menakjudkan!!!


SIAPA YANG PERLUKAN OSTEMATRIX???


1.   Mak Ayah yang selalu sakit lutut, nak naik tangga, nak sembahyang pun kena duduk kat bangku.

2.    Orang yang selalu sakit pinggang dan kejang-kejang otot dan kaki terutamanya pada waktu malam.

3. Ibu yang menyusu - Ostematrix membantu sebagai MILK BOOSTER dan melengkapkan keperluan kalsium.

4.     Ibu mengandung - melengkapkan kalsium, mengelakkan kencing manis, darah tinggi dan kebas kaki.

5.     Gastrik -  ostematrix dengan B complex membantu mengurangkan sakit gastrik.

6.   Orang yang tak suka minum susu - mencukupkan kalsium harian lengkap dengan vitamin D dan magnesium.

7.    Pesakit Diabetes - Menampung keperluan kalsium. Susu khas untuk diabetes sangat mahal.  Tak semua mampu nak beli lebih dua tin susu khas sebulan.

8.     Pesakit darah tinggi - mengawal darah tinggi.

9.  Individu yang sering keletihan dan kerap outstation, dimana kalsium membantu mengurangkan keletihan

10.   Kawal berat badan - kekurangan kalsium turut menyebabkan program diet anda gagal.

APAKAH MANFAAT DAN KHASIAT OSTEMATRIX???

§  Menguatkan Tulang : Kalsium menguatkan tulang belakang dan memastikan bentuk yang betul kepada badan selain daripada mengurangkan risiko sakit belakang. Kalsium membantu menjadikan tulang berada dalam keadaan yang baik dan mencegah sakit tulang seperti artritis dan osteoporosis yang boleh menjejaskan pergerakan bebas selain dari menjadi amat menyakitkan. Kalsium juga menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia, kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah & merangsang darah untuk memekat.



§   Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas: Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

§    Meringankan stress: mengimbangi tekanan darah; memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf; menggalakkan tidur selesa; memperbaiki jantung berdebar; gementar dan stress. Juga memperbaiki depressi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

§     Merperbaiki masalah pra-haid: kajian menunjukkan dengan mengambil 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit sewaktu haid, pening kepala dan perubahan mood. Tahap kalsium yang rendah mungkin mencetuskan pengeluaran hormon yang menyebabkan hilang mood termasuk cepat marah dan kemurungan.

§     Pengalkalian tubuhKalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ia juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi. Makanan ringan, gula yang berlebihan dan barangan di dalam tin menyumbang pembentukan asid dalam badan, yang boleh menimbulkan pelbagai penyakit seperti kanser, batu karang dan darah tinggi. Kalsium membantu untuk mengekalkan tahap pH yang sihat, seterusnya meningkatkan kecergasan dan kesihatan secara keseluruhan.

§     Vitamin D: Meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal.
  


§      Zink, boron, manganus, kuprum: memelihara metabolisme kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk memperbaiki tulang, rawan dan menghalang atritis.

§      Magnesium: Ia menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, menghalang edapan kalsium dan melarut serta mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu.



APAKAH KANDUNGAN OSTEMATRIX???

1.     1000mg (100% Pengambilan Harian) unsur Kalsium  daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semulajadi.

2.      400mg (100% Pengambilan Harian) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya. 

3.      400IU (100% Pengambilan Harian ) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium. 

Ostematrik merupakan tablet bersalut yang diformulasikan supaya mudah ditelan. Untuk kesan terbaik, anda disarankan untuk mengambil 4 biji sehari beserta makanan.

Pengambilan hanya 2 tablet Ostematrik sahaja berupaya menghasilkan peningkatan ketara dari segi statistik dalam paras kalsium darah yang disukat dalam tempoh 12 jam. Bagi membolehkan badan kita menggunakan kalsium untuk membina dan memelihara kekuatan tulang, kalsium perlulah diserap terlebih dahulu.

*** Pengambilan kalsium sepanjang hayat juga diet yang seimbang serta senaman yang teratur berupaya mengurangkan risiko osteoporosis.

Jadi tunggu apa lagi ??? Tunggu tulang dah reput baru nak makan supplemen…

Jom dapatkan satu untuk anda, insan tersayang juga keluarga anda…

Jadikannya hadiah buat yang tersayang….

Sebotol ada 120 biji, hanya RM61.00  je sebotol. Memang berbaloi-baloi...

Tapi kalau beli sekarang tengah PROMOSI lagi JIMAT dan BERBALOI-BALOI….
ü       Beli 6 percuma 1… atau
ü       Beli 2 ada diskaun 5% lagi…atau
ü       Nak lagi murah DAFTAR jadi AHLI dapat bonus lagi… Jom sertai kami! Hanya RM65.00 untuk keahlian. KLIK DISINI

Pilihan ditangan anda….anda yang tentukan yang mana TERBAIK…

Saya doakan anda sihat, kaya dan berjaya.

Pertanyaan, konsultasi dan order boleh hubungi saya di:

Shabariah binti Mahmud
♥ sms/whatsApp: 017-4624062
♥ Emel : shabariah.roslan@gmail.com 
♥ Fb: www.facebook.com/MyNutrition sila klik LIKE utk info terkini


Apa Komen Anda

0 comments:

Post a Comment